Datum: 06-11-2019

Ben je groep 8 leerling en wil je graag kennismaken met sport en TweeTalig Onderwijs (TTO) op College Zuid? Dat kan tijdens speciale kennismakingslessen. Deze kennismakingslessen vinden vier keer plaats na schooltijd. 

Masterclasses TTO

Wat is TTO?

TTO staat voor tweetalig onderwijs. Dat betekent dat je vakken in het Engels krijgt, zoals aardrijkskunde, wiskunde of lichamelijke opvoeding. Zo leer je makkelijk de Engelse taal. Op het laatst spreek je Engels bijna als een native speaker! Samen met andere leerlingen heb je uitwisselingen en maak je buitenlandse reizen, waardoor je een echte wereldburger wordt. Je wordt ook ingedeeld in een ‘house’ (denk aan Harry Potter). Daarin verdien je punten voor jouw team. Les in het Engels is wel wennen, maar het is vooral ook heel leuk! Aan het eind van je schooltijd heb je niet alleen je diploma maar ook internationaal erkende certificaten voor het Engels.

Wat ga je doen? 

  • in een mini-house samenwerken
  • een film maken
  • een speech schrijven en houden 
  • wedstrijd beste film/speech

Wanneer?

Vier middagen met een feestelijke afsluiting op 20 januari

  • 9 december 2019 - 14.45 - 16.15 uur
  • 16 december 2019 - 14.45 - 16.15 uur
  • 13 januari 2020 - 14.45 - 16.15 uur
  • 20 januari 2020 - 14.45 - 16.15 uur

Masterclass Sport

Houd je van sport en bewegen? Dan is de sportstroom iets voor jou. Je maakt kennis met bijvoorbeeld schaatsen, tumbling, klimmen, streetrunning of survival. Je krijgt twee uur extra lichamelijke opvoeding. Drie keer per jaar is er een clinic en er zijn sportkampen, zoals een zeilkamp. Daarnaast zijn we Topsporttalentschool. Dat betekent dat voor leerlingen met topsporttalentstatus leren en sport volledig op elkaar afgestemd zijn.Sport op College Zuid is niet alleen leren voor je diploma, maar ook andere kanten van jezelf ontdekken. Goed om later mee voor de dag te komen!

Wat ga je doen?

  • sportklimmen op de klimwand
  • springen op de opblaasbare tumblingbaan en de grote trampoline
  • freerunning
  • racketspelen waaronder tennis, badminton en tafeltennis
  • unihockey en lacrosse
  • judo en / of boksen

Wanneer?
Vier middagen met een feestelijke afsluiting op 20 januari

  • 9 december 2019 - 14.45 - 16.15 uur
  • 16 december 2019 - 14.45 - 16.15 uur
  • 13 januari 2020 - 14.45 - 16.15 uur
  • 20 januari 2020 - 14.45 - 16.15 uur 

Meld je aan!
Scan de QR-code en meld je aan. Of stuur een e-mail naar collegezuid@hetstedelijk.nl. Vermeld daarin je naam, adresgegevens en e-mailadres. Geef ook aan of je kiest voor TTO of voor Sport.