Benoeming interim-bestuurder Het Stedelijk
27/6/2026

Marco de Wit benoemd als interim-bestuurder Het Stedelijk
Zoals eerder bekend gemaakt vertrekt Manon Ketz per 1 juli 2026, daarom vindt er een bestuurswisseling plaats bij Het Stedelijk. Om de overgang naar een nieuwe bestuurder zo soepel mogelijk te laten verlopen, is er voor een tijdelijke oplossing gekozen.
Vanaf 1 juli 2026 neemt Marco de Wit de wettelijke en bestuurlijke taken van Manon Ketz over als interim-bestuurder. De procedure voor de werving van de nieuwe bestuurder is inmiddels gestart. De tijdelijke interim-bestuurssituatie blijft tot dat moment van kracht.
Gerwin Pol, voorzitter van de Raad van Toezicht, licht de keuze toe:
“De focus ligt de komende periode op stabiliteit en continuïteit binnen Het Stedelijk. Dit betekent dat Marco zich richt op de lopende zaken en geen ingrijpende strategische wijzigingen zal doorvoeren of grote investeringen zal doen. Dat soort fundamentele keuzes laten we over aan de nieuwe bestuurder.”


.avif)
.avif)