Binnen onze school is de communicatie met leerlingen en met ouder(s)/verzorger(s) van grote waarde. Hiervoor hebben wij dan ook bijzonder veel aandacht in ons onderwijs, onder andere door middel van de driehoeksgesprekken die wij een aantal keren per jaar zullen voeren. Zo starten wij het schooljaar met een kennismakingsgesprek en hebben wij rond januari en juni een groeigesprek met leerling en ouder(s)/verzorger(s). De input van ouder(s)/verzorger(s) en leerling is hiervoor minstens zo belangrijk als dat van de mentor/docenten. Via onze app Social Schools kunnen ouders gemakkelijk en snel contact opnemen met de school en de betrokken docent/mentor

Overzicht gesprekscyclus

  • September: Kennismakingsgesprekken met ouder(s)/verzorger(s), leerling en mentor.
  • September t/m december: Coachgesprekken, waarbij de mentor op coachende wijze gesprekken voert met de leerling om doelen te stellen.
  • Januari/februari: Groeigesprekken n.a.v. het eerste Groeijournaal en toetsresultaten. Gesprek tussen ouder(s)/verzorger(s), leerling en mentor.
  • Januari t/m juni: Coachgesprekken, waarbij de mentor op coachende wijze gesprekken voert met de leerling om doelen te stellen/te oriënteren op het vervolgonderwijs.
  • Maart: Adviesgesprekken groep 10,  Leerlingen groep 10 krijgen het definitieve advies en bereiden zich voor op de overstap naar klas 3 op een andere school
  • juni: Groeigesprekken n.a.v. het tweede Groeijournaal en toetsresultaten. Overgang naar groep 10 of klas 3.