inhoud
Leerling groep 7 & 8
Algemeen
Leerling Het Stedelijk
Oudercontact
Kennismaking
In het eerste leerjaar worden ouders van onze leerlingen aan het begin van het schooljaar door de mentor uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek.
Intake
Aan het begin van het schooljaar hebben alle examenleerlingen een intakegesprek met ouders en de mentor, om met elkaar het jaar goed te starten en duidelijke doelen te stellen.
Ouderavond
Ieder schooljaar nodigen wij ouders uit voor informatieve ouderavonden. Dan wordt de gang van zaken op school besproken, er wordt informatie gegeven over de opleiding, vakkenpakket-, studie- en beroepskeuzebegeleiding. Ook maak je als ouder dan kennis met de mentor, teamleider en decaan. Op deze avonden kun je de klassensituatie en -sfeer bespreken. Daarnaast bestaat natuurlijk de mogelijkheid voor persoonlijk contact.
Driehoeksgesprekken
De resultaten van leerlingen, en daarmee de ‘rapporten’, zijn voor ouder(s)/verzorger(s) en leerlingen op elk gewenst moment in het schooljaar digitaal in te zien via Somtoday. Het schooljaar is opgedeeld in drie periodes. Periode 1 en 2 worden afgesloten met een toetsweek. Na afronding van toetsweek 1 en 2 zijn er driehoeksgesprekken tussen de leerling, de ouders en de mentor, waarin de resultaten en de ontwikkeling van de leerling besproken worden.
Rapportgesprekken
De resultaten van leerlingen, en daarmee de ‘rapporten’, zijn voor ouder(s)/verzorger(s) en leerlingen op elk gewenst moment in het schooljaar digitaal in te zien via Somtoday. Het schooljaar is opgedeeld in drie delen. Aan het eind van een periode ontvangt de leerling een overzicht van de behaalde cijfers. Bij de eerste twee rapporten ontvangt u een uitnodiging voor de 8-minuten gesprekken met de vakdocenten.
Vragen of klachten?
Een vraag of een klacht? Ouders zijn altijd van harte welkom om op afspraak (via e-mail of telefoon) medewerkers van de school te spreken. Het eerste contact verloopt via de mentor. Komen ouders er niet uit met de mentor, dan kunnen zij zich richten tot de leerlingcoordinator, vervolgens de teamleider, of in laatste instantie, de directeur.
Ouders vertrouwen hun kinderen aan ons toe, we begrijpen dat dit op de middelbare school echt een verandering is. Waar we graag als school naar willen streven is dat we samen met de leerling en ouders ervoor zorgen dat de leerling zich optimaal kan ontwikkelen. Daar kunnen de verwachtingen soms bij uiteen lopen en dit kan emoties oproepen. We vinden het belangrijk om met elkaar op een zorgvuldige en respectvolle manier hierover te communiceren.